تناسب اندام

می دونستی با بادام هم میتونی لاغر بشی ؟حتی تا ۵۰ کیلوگرم ؟!

بادام و لاغری و کاهش وزن

کاهش وزن با بادام خیس شده یا بادام خشک ؟

 در حالی که مصرف بادام خشک ضرری ندارد ، بسیاری از مردم دوست دارند به توصیه مادربزرگ خود عمل کنند و بادام را خیس کرده و پوست بگیرند و سپس میل کنند. اما آیا  واقعا بادام خیس خورده بهتر است؟ آیا برای سلامتی مفیدتر است؟ آیا واقعاً ارزش  دردسر دارد؟

بله ، بادام خیس شده  بهتر از بادام خام است و در اینجا  به چهار دلیل اشاره میکنیم.

فواید بادام

بادام برای لاغری

بادام سرشار از مواد مغذی و منبع عالی فیبر ، پروتئین ، ویتامین E ، منیزیم ، منگنز ، مس ، فسفر و بسیاری دیگر است. همه این مواد مغذی به کاهش وزن ، بهبود سلامت استخوان ،   بهبود خلق و خو ، کاهش خطر بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت کمک می کند.

طبق مطالعات انجام شده ، افراد می توانند با مصرف مقادیر بیشتر بادام زمینی ، گردو و بادام خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهند. بادام باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان در بدن ، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود.

بنابراین ، اگر برای خوردن مقداری بادام به سمت آشپزخانه خود حرکت می کنید ، می توانید آن را یک شب خیس کرده و سپس برای فواید بیشتر آن را میل کنید.

بادام قابلیت هضم را بهبود می بخشد

هضم بادام خیس شده آسان تر از بادام خام یا بو داده است. هر چیزی که خیس شده باشد به راحتی جویده می شود و نرم تر می شود دستگاه گوارش بهتر میتواند آن را هضم کند. فواید بادام در صورت خیس شدن چند برابر می شود.

تغذیه اضافی

مواد مغذی بادام وقتی خیس می شود بهتر می شود و فواید آنتی اکسیدان ها و فیبر افزایش می یابد. خیساندن همچنین ناخالصی هایی را که می تواند از جذب برخی مواد مغذی جلوگیری کند ، حذف می کند.

کاهش وزن را بهبود می بخشد

بادام برای لاغری

بادام خیس شده آنزیم هایی مانند لیپاز را آزاد می کند که متابولیسم را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین ، اگر در برنامه کاهش وزن هستید ، باید با وعده غذایی ، صبحانه یا میان وعده های خود بادام بخورید.

اسید فیتیک را از بین می برد

هنگامی که ما بادام را خیس نمی کنیم ، اسید فیتیک موجود در آن حذف می شود که در نهایت مانع جذب مواد مغذی می شود.

آیا برای خیساندن بادام به دلایل بیشتری نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *